Handelsbetingelser

Wifi Sound ApS tilbyder køb og salg af nyt og second hand SONOS udstyr.

Om Wifi Sound

Adresse Kbh.:

Wifi Sound ApS

Vesterbrogade 63, 1. tv.

1620 København V

CVR-nr.: 41990945

Telefon: +45 28 18 99 84

E-mail: support@WifiSound.dk

Betingelser ved køb og salg på webshop

Nedenstående betingelser er til enhver tid gældende ved køb og salg online på WifiSound.dk.

Wifi Sound ApS er berettiget til, uden varsel, at ændre betingelserne, og de gældende betingelser vil altid være at finde på https://wifisound.dk/handelsbetingelser

Disse generelle vilkår og betingelser er gældende for alle forbrugere, der afgiver en ordre på wifisound.dk, som er ejet af Wifi ApS.

Betaling

Betaling på webshop kan gennemføres med følgende betalingskort: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Visa, og MasterCard. Det er desuden muligt at betale med MobilePay og ApplePay ved køb online. Det er ikke muligt at betale med MobilePay i vores fysiske butikker. Ved betaling med VISA, MasterCard, Visa Elektron, MobilePay, ApplePay reserveres købsbeløbet på din konto indtil betalingen sker. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Vi opkræver ikke kortgebyrer. Der trækkes aldrig et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Alle kortbetalinger varetages af OnPay. De data du sender i forbindelse med køb med betalingskort, er krypterede (SSL) og det er kun vores betalingsindløser OnPay, der kan læse dem. Hverken Wifi Sound ApS eller andre har mulighed for at læse de sikrede data. Alle priser på WifiSound.dk er opgivet i DKK og er inklusive moms.

Alle brugte produkter sælges efter de særlige regler for brugte varer, jf. momslovens kapitel 17. Dette betyder at køber kan derfor ikke fradrage købsmoms. For yderligere information henvises til fortjenstmargenordningen.

Wifi Sound ApS forbeholder sig ret til at bede om legitimation (billede og adresse) på udvalgte ordrer. Dette har til formål at forhindre misbrug af betalingskort.

Priser, stand og tilbud

Alle priser på produkter i webshoppen gælder kun ved køb i webshoppen, medmindre andet er anført. Alle varer er brugte varer, såfremt andet ikke er anført, hvilket oftest vil kunne ses på varen. Varer er defineret af en overordnet stand, som er nærmere beskrevet i stand-beskrivelsen på produktet. Der vil ikke kunne forventes samme levetid på batterier som ved et nyt batteri. Der medfølger ikke nødvendigvis en manual til det enkelte produkt – manualer kan i langt de fleste tilfælde downloades på producentens hjemmeside på internettet.

Levering og fragt

Vi bestræber os altid på at levere bestillinger på webshoppen så hurtigt som muligt. Bestillinger afsendes typisk samme dag hvis modtaget inden kl. 16:00, med levering den efterfølgende dag. Og sendes altså som regel inden for samme eller førstkommende hverdag, med samlet levering på 1-2 dage. Er det en hastesag, kan kunden kontakte på telefon eller mail for nærmere oplysning. Der kan dog være varer, som viser sig at være udsolgt efter bestillingen er foretaget. I disse tilfælde vil du blive kontaktet med information om den forventede leveringstid, og tilbud om alternative lignende varer.

Ved bestilling til hjemmelevering, vil de blive forsøgt leveret til den angivne adresse, og derefter lagt til afhentning i nærmeste pakkeshop, hvis der ikke var nogen hjemme. Bestillinger valgt med levering til pakkeshop, vil så vidt muligt blive leveret til den valgte pakkeshop. Særligt ved travle perioder (eks. juletid) kan der opstå pladsmangel i pakkeshops, hvormed din pakke kan risikere at blive leveret til en anden pakkeshop, end den valgte ved bestilling. Vi sender med GLS. Prisen vil til enhver tid fremgå klart, inden du accepterer at købe varen. Når ordren er blevet afsendt, vil du modtage et Track & Trace nummer, så du kan følge leveringen.

Vi leverer kun til kunder i Danmark. Der leveres ikke til Færøerne og Grønland. We do not deliver to addresses outside of Denmark.

Click & Collect

Varer bestilt med Click & Collect skal betales ved check-ud eller ved afhentning i butik, og afhentes på adressen. Varer kan kun bestilles med Click & Collevt, hvis butikken selv har varen på lager. Er varen ikke på lager på hjemmesiden, kan den forespørges ved at kontakte supporten. Der vil ofte være produkter på lager, som ikke er nået at blive registreret på webshoppen.

Ved bestilling af Click & Collect accepterer du, at vi må sende mail eller SMS’er til det oplyste telefonnummer. Husk at oplys i kommentarfeltet hvornår du ønsker at afhente, eller kontakt på mail eller telefon, for at aftale afhentningstid. Vi efterstræber os for at varen er klar til afhentning allerede efter 2 timer, men ved travle perioder, kan der forekomme længere ventetid. Ved sjældne tilfælde kan der være varer, som viser sig at være udsolgt efter bestillingen er foretaget. I disse tilfælde vil du blive kontaktet med information om den forventede leveringstid på samme produkt eller tilbud om alternative lignende varer.

Ordren skal afhentes senest 48 timer efter, at du har modtaget besked om din ordre er blevet bekræftet. Afhentes ordren ikke indenfor de 48 timer, forbeholder vi os retten til at anullere ordren.

Når du betaler for en Click & Collect ordre online, vil købsbeløbet reserveres på din konto. Beløbet hæves først fra din konto, når varen udleveres.

Fortrydelsesret (Privatkunder)

Der er 14 dages fortrydelsesret på varer købt i webshoppen. De 14 dage regnes fra den dag ordren er modtaget. Såfremt du har bestilt flere forskellige varer i samme køb, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Ønsker du at benytte din returret, skal du, inden 14 dage fra modtagelsen, give os besked, gerne skriftlig. Dette gør du ved at kontakte vores kundeservice: Kontakt kundeservice

Du skal returnere varen senest 14 dage efter, du har givet besked til os om fortrydelse af købet. Produktet kan returneres på Wifi Sounds adresse, eller sendes til os efter anvisning fra Kundeservice. Kopi af faktura skal være vedlagt produktet ved returnering. Udgifter i forbindelse med returnering af varer dækkes ikke af Wifi Sound ApS. Levering er en ekstra service ud over muligheden for afhentning og returnering på adressen. Du kan kvit og frit afhente og returnere på adressen, og undgå forsendelsesomkostninger på denne vis. Du skal derfor også selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Det anbefales derfor at sikre sig forsvarlig indpakning. Lige som der kun refunderes for den billigste forsendelsesmulighed, som typisk vil være til en pakkeshop (Ud over afhentning på adressen selvfølgelig)

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder hele eller en del af dit køb. Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os besked pr. mail. Omkostninger forbundet med dette, vil blive fratrukket købesummen ved returnering.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug

Vi anbefaler at du altid tilbageleverer varen som da du modtog den, da brudt eller beskadiget emballage kan medføre en værdiforringelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Fortryder du dit køb, så får du som udgangspunkt udbetalt samme beløb, som du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne ved tilbagebetaling. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Indleverer du varen i den fysiske butik uden du har givet besked om at du vil fortryde købet, vil pengene blive refunderet til dig uden unødig forsinkelse, og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget varen retur fra dig.

Tilbagebetalingen vil blive gennemført som bankoverførsel (oplys derfor venligst konto og reg. nr. i forbindelse med returneringsforespørgsel) eller med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur. Ved tvivlsspørgsmål om returnering, skal køber kunne dokumentere at produktet er returneret.

Reklamation

Der ydes altid 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven.

Reklamationsretten omfatter mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, misvedligeholdelse eller udefra kommende skade (dette omfatter også fejl som følge af væskeskade). Reklamation over fejl og mangler skal meddeles inden for rimelig tid, efter fejlen eller manglen er opdaget eller burde være opdaget.

Alle følgeskader sket i forbindelse med fortsat brug efter fejlen er opstået, vil ikke være dækket af reklamationsretten. I forbindelse med reklamationssager bedes du indlevere varen i en af vores indleveringssteder eller henvende dig til vores kundeservice med henblik på løsning. Det er ikke muligt at indsende produktet til os med post, uden forudgående aftale med kundeservice. Wifi Sound ApS frasiger sig ethvert ansvar for produkter, der indsendes til en af vores adresser, uden forudgående aftale.

Alle reklamationer skal håndteres af vores egne teknikere eller samarbejdspartnere. Vælger du selv at gå til anden reparatør, kan dette have indflydelse på din fremadrettede reklamationsret på produktet. Fremvisning af en gyldig faktura/kvittering/bankoverførsel på køb, er et krav for at kunne gøre et reklamationskrav gældende over for Wifi Sound ApS.

Særlig opmærksomhed på ”vandafvisende” produkter

En række produkter – er markedsført af producenten som “vandafvisende”, men frasiger i deres betingelser krav om dækning, såfremt produkterne udsættes for væskeskade. Det skyldes, at produkter markedsført som “vandafvisende” har en større resistens over for vand, såfremt uheldet er ude, men ikke er decideret vandtætte og ikke kan benyttes i forbindelse med vand. Selvom produktet er markedsført som “vandafvisende” eller lignende betegnelse, følger de fortsat de normale retningslinjer i henhold til købeloven og er dermed ikke dækket, hvis udefrakommende skade er påført produktet. Der ydes derfor ingen former for dækning af produkter udsat for væskeskade.

Særlig opmærksomhed på produkter der kan bruges til henholdvis S1 eller S2 app’en

Wifi Sound ApS garanterer ikke at et produkt købt brugt, kan bruges med begge APPs. Det vil dog tydeligt fremgå af annoncen om produktet kan bruges på henholdsvis S1, S1+S2, eller alene S2 APP’en. Er du i tvivl så kontakt kundeservice.

Garanti

Ved køb af produkter fra Wifi Sound ApS, tilbyder Wifi Sound ApS 2 års reklamationsret.

Ved salg af enhed til Wifi Sound

Forudsætning for salg af varer til Wifi Sound

Når du sælger brugte varer til Wifi Sound gælder følgende betingelser:

  • Du skal være mindst 18 år gammel for at kunne sælge varer til Wifi Sound.
  • Du skal have en NemKonto.
  • Varen skal være din egen personlige ejendom, og du skal i øvrigt have ret til at sælge den. I tvivlstilfælde kan Wifi Sound ApS kræve dokumentation for ejerskab, f.eks. i form af en faktura eller ordrebekræftelse.

Når du sælger en vare til os, kan du vælge imellem at få det som rabat ved køb af andet udstyr, tilgodebevis eller udbetalt til din NemKonto. Vi kan i flere tilfælde tilbyde dig en højere pris for produktet, såfremt det udbetales som rabat eller tilgodebevis til Wifi Sound ApS. Et tilgodebevis til Wifi Sound ApS kan kun benyttes til køb af andre vare, og kan ikke returneres. En kontant udbetaling tilbydes kun som udbetaling til NemKonto.

Fremgangsmåde for salg af varer til Wifi Sound ApS

Når Wifi Sound ApS modtager en vare, vil varens tilstand blive vurderet af enten Wifi Sound ApS eller en af vores godkendte samarbejdspartnere. Snarest muligt, typisk samme dag, og senest efter 14 dage vil du modtage en e-mail eller sms med vores tilbud på køb af den/de indsendte varer. Du skal skriftligt (ved besvarelse af e-mailen) oplyse Wifi Sound ApS, om du ønsker at indgå i handlen eller ej. Er dette ikke tilfældet, vil du få returneret den/de varer, du ikke ønsker at sælge. Wifi Sound ApS står for udgiften til returforsendelsen i forbindelse med afvisning af tilbud.

Wifi Sound ApS forbeholder sig retten til at afvise en vare, såfremt den er i en så dårlig stand, at videresalg ikke er muligt uden tab. Hvis du har undladt at oplyse om væsentlige skader eller defekter, forbeholder Wifi Sound ApS sig desuden retten til at kræve omkostninger for returforsendelsen dækket af dig. Når du har accepteret en handel, er denne bindende for begge parter. Wifi Sound ApS forbeholder sig dog retten til inden for rimelig tid, at hæve handlen og kræve omkostninger/tab dækket, såfremt det viser sig, at varen ikke tilhører dig eller hvis varen har en ikke uvæsentlig defekt eller skade, som du ikke oplyste om forud for salget.

!VIGTIGT! Der er 0 tolerance over for hælervarer, som VIL blive politianmeldt  uden varsel !VIGTIGT!

Vi tager stor afstand fra hælervarer, som vil blive politianmeldt ved opdagelse. I den forbindelse gøres der opmærksom på, at alt SONOS udstyr har eget unikke serienummer, og står registreret hos SONOS med de seneste brugere af produkterne. Derfor vil hælervarer bliver opdaget i samarbejde med SONOS, og VIL derfor blive politianmeldt.

Persondatapolitik

Ingen personlige oplysninger, der registreres af os bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjepart. Alle informationer opbevares og behandles efter gældende lovgivning om persondata, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Wifi Sound ApS. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke benytte dem til egne formål. Vi samarbejder udelukkende med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Ved køb og salg på webshoppen udbeder vi os en række kontaktoplysninger om dig, heriblandt navn, telefonnummer, e-mailadresse og fysisk adresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne lagres elektronisk hos Wifi Sound ApS og gemmes i fem år, jf. bogføringsloven.

Den dataansvarlige er Wifi Sound ApS, Vesterbrogade 63, 1. tv, 1620 København V, CVR: 41990945.

Oplysninger afgivet til Wifi Sound videregives eller sælges på ingen måde til tredjepart, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Som registreret hos Wifi Sound har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Læs hele vores Privatlivspolitik her

Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Wifi Sound ApS via e-mail til vores kundeservice:

Kontakt kundeservice

Konkurrencer & vilkår

Ved deltagelse i konkurrencer på Wifi Sounds sociale mediekanaler, nyhedsbrev, hjemmeside gælder følgende:

Vinderen bliver kontaktet direkte på enten telefon eller email, med mindre andet er angivet i den specifikke konkurrences betingelser. Når vinderen er trukket, vil denne blive bedt om at sende adresse, mailadresse og telefonnummer til os på email, til brug for at vi kan sende præmien. I visse konkurrencer kan præmien hentes i den oplyste Wifi Sound adresse. Dette vil fremgå af den specifikke konkurrences betingelser. 

Navne på vindere af konkurrencer på vores nyhedsbreve, sociale medier eller hjemmeside, vil blive offentliggjort her på siden, samt evt. på vores sociale mediekanaler og nyhedsbrev, når konkurrencen er slut. Vinderne fremgår af denne side i et halvt år, efter konkurrencen er slut. Wifi Sound må kontakte vinderne via givet email eller telefonnummer, hvis der er behov for dette. Tilmeldinger til konkurrencer, som er modtaget efter sidste svarfrist, vil ikke komme i betragtning.

Konkurrencer på Facebook (META), nyhedsmail eller hjemmeside gælder, at vinderen har 48 timer til at svare tilbage på email med info om navn, adresse og telefonnummer. Hvis fristen overskrides, trækkes en ny vinder, som offentliggøres.

Præmier vundet hos Wifi Sound kan ikke ombyttes til kontanter, gavekort eller til andre produkter. Gavekort vundet hos Wifi Sound kan ikke ombyttes til kontanter eller til andre produkter. 

Konkurrencer er åbne for alle personer bosiddende i Danmark. Der kan kun deltages én gang per konkurrence. Ansatte i Wifi Sound og deres husstande kan ikke deltage i konkurrencer. Wifi Sound forbeholder sig retten til at trække en ny vinder, hvis dette opdages.

Vi behandler de personoplysninger, du giver os i forbindelse med din deltagelse i vores konkurrence med det formål at kommunikere med dig, samt for at kunne sende dig din eventuelle præmie. Læs mere om vores persondatapolitik

Wifi Sound ApS forbeholder sig til enhver tid ret til at ændre i disse konkurrencevilkår og betingelser, uanset årsagen til sådanne ændringer.

Force majeure

Wifi Sound ApS kan i intet tilfælde gøres ansvarlig for forhold, der må betegnes som force majeure, herunder, men ikke begrænset til, krig, optøjer, strejke, ildsvåde, naturkatastrofer, valutarestriktioner, import- eller eksportrestriktioner, afbrydelse af almindelig samfærdsel, afbrydelse eller svigt i energiforsyningen eller kommunikationssystemer medmindre andet følger af danske ufravigelige regler. 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice

Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Wifi Sound ApS vil som udgangspunkt altid følge afgørelser fra Nævnenes Hus.

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 30.08.2024